Het Leonardo team

Wie zijn wij?

Hoogbegaafde kinderen leren op een andere manier, zij staan anders in het leven. Deze unieke eigenschappen vragen om een speciale aanpak. Onze enthousiaste en professionele leerkrachten hebben vanzelfsprekend affiniteit met deze doelgroep en hebben zich hierin gespecialiseerd.

Ons team staat klaar om uw kind te bieden wat het nodig heeft om tot bloei te komen.

Elvin Willemsen

Directie Leonardo Harderwijk

info@leonardoharderwijk.nl

Elvin ademt het Leonardo-onderwijs. Als geen ander voelt hij de kinderen aan en rust niet tot het kind zijn of haar eigen talent heeft ontdekt. Dat gaat namelijk zoveel verder dan die uitzonderlijke bovenkamer! Elvin zet zijn kwaliteiten in om het Leonardo-onderwijs vorm te geven en het team aan te sturen.

Jellie bouwman

Projectmanager en leerkracht

jelliebouwman@stichtingvco.nl

Jellie werkt graag samen met de leerlingen aan het verder ontwikkelen van hun vaardigheden. Het bieden van een omgeving waarin kinderen zich (h)erkend voelen staat bij haar hoog in het vaandel. Alleen dan komen zij tot leren leren! Naast haar rol als leerkracht zorgt Jellie onder andere voor de organisatie rondom alle lopende projecten en andere activiteiten op onze school.

Jan-Willem van Vulpen

Leerkracht en Specialist Hoogbegaafdheid

jan-willemvanvulpen@stichtingvco.nl

Jan-Willem wordt enthousiast van innovatie binnen het onderwijs. De hoogbegaafde leerling ligt Jan-Willem aan het hart. Een doelgroep met allen een eigen verleden en toekomstperspectief. Ieder met een eigen talent dat ze bij Leonardo Harderwijk mogen leren ontdekken en gebruiken. Het tofste vindt hij als leerlingen verantwoordelijkheid nemen en zelf gaan experimenteren met vaardigheden/skills die ze graag willen leren.

Stephanie Hauer

Intern begeleider en gedragsspecialist

stephaniehauer@stichtingvco.nl

Elke dag met creatieve denkers aan de slag mogen, is een feestje. De kinderen leren van en met elkaar, dat vindt Stephanie prachtig om te zien. Fijn dat het Leonardo-onderwijs deze kinderen een plek biedt waar zij meer zichzelf kunnen zijn.

Judith Martens

Leerkracht

judithmartens@stichtingvco.nl

De uitdaging bij het werken met hoogbegaafde kinderen zit niet in het slimmer maken van deze kinderen, maar vooral in het naar boven halen wat erin zit. Hoe daag je deze kinderen uit? Hoe help je ze om aan metacognitieve vaardigheden te werken? Ervaring, uitwisseling met het team en diverse cursussen helpen haar daarbij.

Marieke van Rijssen

Leerkracht en gedragsspecialist

Mariekevanrijssen@stichtingvco.nl

Onderwijs op maat, echt kijken naar wat kinderen nodig hebben en uitdaging bieden voor deze speciale doelgroep, daar wordt Marieke enthousiast van. Haar jarenlange ervaring en Master SEN (gedrag) dragen bij aan een veilige plek waar de leerlingen zich welkom voelen en van en met elkaar leren.

Linda Lindeboom

Leerkracht, Specialist Hoogbegaafdheid en Leesspecialist

Lindalindeboom@stichtingvco.nl

Het is heel erg belangrijk dat kinderen lekker in hun vel zitten en plezier hebben in wat zij doen, want pas dán kan talent tot uiting komen. Elk kind heeft het nodig om gezien te worden en het gevoel te hebben er te mogen zijn. Graag wil Linda hier als leerkracht aan bijdragen, door een omgeving te creëren waarin kinderen zichzelf kunnen en mogen zijn en waar de school een plek is om fouten te leren maken en te groeien.

Hanneke Kalab

Leerkracht

hannekekalab@stichtingvco.nl

Uitzoeken en uitwerken wat een kind nodig heeft om tot zijn recht te komen. Dat is wat mij drijft. Het liefst door al doende te ontdekken en het hier met het kind, de ouders en andere betrokkenen over te hebben. Wat interesseert je, wat wil je leren, waar zitten je uitdagingen…

Eva Docter

Leerkracht

evadocter@stichtingvco.nl

Een plek waar gelachen wordt, waar ruimte is voor gesprek en waar kinderen fouten durven te maken. Dat is hoe Eva het onderwijs op het Leonardo ziet. Een kritische houding stimuleren door middel van discussies, dilemma’s en debat maakt haar en de kinderen enthousiast.

Henriët Slump

Zorgcoördinator

henrietslump@stichtingvco.nl

Henriët verzorgt met hart en ziel de zorg binnen het Leonardo. Kinderen met een bijzondere hulpvraag of ouders die hulp nodig hebben op het gebied van zorg kunnen bij Henriët terecht. Met haar ervaring als Leonardo leerkracht weet zij als geen ander de koppeling te maken tussen zorg en onderwijs.

Jacqueline van Tol

(Therapiehond-)begeleider & onderwijskundige

jacquelinetol@stichtingvco.nl
Samen met haar therapiehond Reef, begeleidt Jacqueline kinderen met veel geduld en liefde. ‘Bij Reef komen kinderen tot rust en voelen ze zich vrij om nieuw gedrag uit te proberen en te oefenen.’ Het zoeken naar mogelijkheden om het onderwijs steeds passender te maken, is waar ze voor gaat. Zie voor meer informatie over het ras en de inzet van honden: ponjoya.nl & dogswork.nl

Lorianne van Cappellen

Vakdocent Spaans

loriannevancappellen@stichtingvco.nl

Juf Lorianne heeft een grote liefde voor taal en dan met name voor de Spaanse taal. Ze vindt het geweldig om met lessen over de Spaanse taal en cultuur het wereldbeeld en de taalvaardigheid van de Leonardo leerlingen te vergroten. De dagen dat ze niet voor de klas sta op het Leonardo werkt ze als docent NT2 (Nederlands als tweede taal) of als reisleidster, mensen van jong tot oud de wereld laten zien en ervaren is haar grootste passie.

Ina Krop

Administratie

inakrop@stichtingvco.nl

Ina doet, met veel plezier, op vrijdag de administratie voor Leonardo Harderwijk. Ze werkt op meerdere scholen binnen VCO Harderwijk-Hierden. Naast haar taak om de administratie op orde te houden is ze positief betrokken bij het reilen en zelen van de school. Een harde werker en betrouwbare collega waar je altijd kunt bouwen.

Lisanne van Soest

Leerkracht

Lisannevansoest@stichtingvco.nl

Lisanne is een gemotiveerde leerkracht in de bovenbouw. Zij beleeft plezier aan het uitdagen van de kinderen en zichzelf, door nieuwe dingen te leren en proberen. Het fijn hebben op school staat bij haar voorop en daar hoort bij dat je oog hebt voor elk individu. Door middel van bewegen, muziek en in dialoog gaan, leren kinderen bij haar zichzelf, anderen en de wereld te ontdekken.

Lizan ter Wal

Vakdocent drama

Lizanterwal@stichtingvco.nl

‘Spelen is leren’ en vanuit dat motto nodigt Lizan de kinderen binnen haar dramalessen uit om op een actieve en betrokken manier te experimenteren. Het belangrijkste instrument daarbij is het eigen lijf en de stem.
Vanuit een enorm enthousiasme en een scherp observatievermogen probeert zij elk kind persoonlijk te laten groeien.

Isabella Jansen

Lio-docent

isabellajansen@stichtingvco.nl

Een andere blik hebben op bepaalde sommen, vragen, maar ook op antwoorden is wat mij enthousiast maakt als leerkracht. In de klas moet er naar mijn mening ruimte zijn voor goede gesprekken, beweging en leermomenten. Ook moeten leerlingen een veilige haven hebben waar ze zichzelf en de wereld kunnen ontdekken. Deze aspecten hoop ik voor de kinderen te kunnen creëren in de klas, maar ook individueel.

Kennis en ervaring bijdragen?

Leonardo harderwijk staat altijd open voor mensen die interessante bijdrage kunnen leveren aan de ontwikkeling van deze uitdagende doelgroep.

Neem hiervoor contact met ons op.